فروشی ندارید؟ پنج اعتراض مشتری در فروش و نحوه غلبه بر آن ها را بررسی میکنیم

فروشی ندارید؟ پنج اعتراض مشتری در فروش و نحوه غلبه بر آن ها را بررسی میکنیم

بسیاری ازکارشناسان و مدیران فروش وقتی با اعتراضات مشتری مواجه می­شوند به راحتی تسلیم شده و از آن فروش رد می­شوند. مخالفت در فروش یک امر طبیعی است. شما در بیشتر فعل و انفعالات پروسه فروش با این مخالفت مواجه هستید. کارشناسان و مدیران فروش موفق این مسئله را درک کرده و با به کار گیری استراتژی هایی بر این مشکل غلبه می­کنند.

 

پنج اعتراض متداول مشتری در فروش که فروشندگان با آن مواجه می­شوند:

 

  • قیمت

قیمت معمول ترین نوع اعتراض مشتری در فروش است. عادی است که مشتریان زمانی که کار به بحث قیمت می­رسد عقب بکشند. ممکن است مشتریان فکر کنند قیمت های شما خیلی بالاست یا می­توانند از رقبای شما قیمت های بهتری بگیرند یا بودجه این کار را ندارند و به این دلایل عقب می­کشند.

شما می­توانید با تمرکز بر ارزش آفرینی و ارائه راه حل های متناسب با بودجه مشتری، بر مسئله قیمت غلبه کنید.

 

  • ترس از تغییر حالت کنونی

خیلی از مشتری ها در مقابل خرید مقاومت می­کنند به این دلیل که از شرایط کنونی خود راضی هستند و نمی­خواهند ساز مخالف بزنند. این اتفاق می­افتد، حتی زمانی که راه حل های ارائه شده از طرف شما منافعی به دنبال داشته باشد که در حال حاضر در اختیار مشتری نیست.

شما میتوانید با اشاره به داستان های موفقیت آمیز قبلی در این زمینه این مسئله را برطرف کنید. برای مشتری یک تصویر عالی بسازید از اتفاقی که قرار است با این تغییر کوچک برای او بوجود آید.

 

  • اعتماد

اعتماد نقطه اصلی فروش است. خصوصا اگر بخواهید با مشتریان جدید معامله کنید. ممکن است آن ها حرف های شما را دوست داشته باشند، اما هنوز به شما اعتماد ندارند.

شما می­توانید با دقت بیشتر در رابطه خود با مشتری این مشکل را حل کنید. صریح و صادق باشید. از مرجع های قبلی، گواهی نامه ها و رضایت نامه ها برا ایجاد اعتماد در مشتری استفاده کنید.

  • زمان ارائه پیشنهاد

مدیریت زمان بسیار حائز اهمیت است. اگر مشتری آماده خرید نیست، حتما مخالفت خواهد کرد. گاهی اوقات بهترین راه حل برای این مسئله این است که به مشتری فرصت دهید، با او در ارتباط باشید و ارزش راه حل پیشنهادی خود را بالا ببرید.

 

  • نیاز

بسیاری از مشتریان جدید می­گویند به چیزی که میفروشید نیازی ندارند. بعضی اوقات حرف آن ها درست است اما اکثر اوقات از این عدم نیاز به عنوان دست آویزی برای ادامه ندادن مکالمه با شما استفاده می­کنند. اگر نتوانید یک مشتری جدید را قانع کنید که راه حل پیشنهادی شما به او کمک خواهد کرد مطمئن باشید که می­گوید نیازی به این راه حل ندارد.

برای حل این مشکل باید تلاش کنید تا مشتری با راه حل شما ارتباط برقرار کند و ارزش آن را متوجه شود و نشان دهید که چگونه به او کمک می­کنید و چگونه منافع او را تامین خواهید کرد.

 

امیدواریم این مقاله مورد توجه شما قرار گرفته باشد و البته با خواندن ان از این پس بتوانید بهتر اعتراضات مشتریان خودتان را مدیریت نمایید 

 

تیم بزرگان فروش 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


رفتن به نوارابزار