چرا هیچ کس در پاسخ به شما تماس نمی گیرد ؟

چرا هیچ کس در پاسخ به شما تماس نمی گیرد

فروش به شرکت های بزرگ سخت است. شما نمی توانید به راحتی وارد اینگونه شرکت ها شوید و دسترسی به اسامی افراد تصمیم گیرنده نیز همانند اسراری مخفی است. اکثر تماس های شما به منشی ختم می شود و حاضرید هر کاری کنید تا برای خود در آنجا جای پایی بیابید. اما چطور وارد شوید؟ در حالیکه حتی یک نفر را هم در آنجا نمی شناسید؟ اگر آمادگی کامل برای رویارویی نداشته باشید چه روی می دهد؟

غلبه بر ابهت شرکت

برای بسیاری از فروشندگان فکر کردن به کار کردن با مشتریان بزرگ بسیار سخت و طاقت فرساست. حتی بسیاری از حرفه ای ها هنگامیکه به تماس با یک شرکت بزرگ فکر می کنند زبانشان بند می آید. آنها به لحاظ روانی تحت فشار هستند و مانده اند تا چگونه عمل کنند تا در نزد افراد باهوش و با استعداد، احمق به نظر نرسند. این جملات شخصی است که از تجربیات خود در این زمینه می گوید:

من با این احساسات آشنا هستم.در آغاز کار فروش خود، در طی سه سال موفقیت بسیار زیادی را در بین شرکت های متوسط و کوچک به دست آوردم. اما از پیشرفت ترسیدم.در ذهنم آنان در تجارت بسیار زیرک بودند و برای افرادی مثل من تازه می خواستم از راز و رمز کار سر در بیاورم وقتی نداشتند اما مدتها طول کشید تا فهمیدم تصمیم گیرندگان در شرکت های بزرگ آدم های معمولی هستند و فقط تصادفی است که برای شرکت های بزرگ کار می کنند. اما وقتی تخصصم کامل شد با تصمیم گیرندگان در شرکت ها ملاقات کردم و به بررسی نیازهای آنان پرداختم.بعد از این بود که فهمیدم چه کسی را باید ملاقات کنم؟  و چه چیزی باید بگویم؟

قایقرانی در هوای بسیار طوفانی

وقتي مي خواهيد وارد يك شركت بزرگ شويد قطعا كار سختي داريد. تلاقي عوامل چندگانه بازار سبب مي شود تا هوايي بسيار طوفاني براي شما ايجاد شود. اما چه چيزي در حال وقوع است كه فروش را تا اين حد مشكل كرده است؟

  • شركت هاي بزرگ به بزرگتر شدن و جهاني شدن مي انديشند. تلاشي كه براي بازسازي و تجديد سازماندهي مي شود منجر به كار زياد و فشار روحي شديد مي شود.
  • تصميم گيرندگان شركتي به دنبال آموزش، تقويت مكالمات، حفظ وقت و جلوگيري از وقفه ها در جدول برنامه هاي بسيار انبوه خود مي پردازند.
  • رقابت همواره سخت تر مي شود: زيرا محصولات و خدمات تقلبي به راستي يك شبه ظهور مي كنند.
  • زير بمباران و حملات بي امان بازاريابان، خريداران در مقابل كوچكترين اشاره، تغيير عقيده مي دهند.

 

براي موفق بودن در اين بازار انجام تغييرات سريع و ريشه اي ضروري است. براي درك اين موضوع بايد ببينيد كه تغييرات در كجا ضروري به نظر مي رسند.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


رفتن به نوارابزار