نكات مهم در فروش حرفه ای

بخش فروش حرفه ای یکی از مهم‌ترین جنبه‌های هر کسب‌وکار موفق است. امروزه همگان اذعان دارند که علاوه بر مدیریت و بازاریابی، باید جایگاه ویژه‌ای را برای بخش فروش حرفه ای باز کرد. با این حال، هنوز مقالات و مباحث زیادی به مساله فروش حرفه ای در بازار اختصاص داده نشده است. پژوهش‌های لازم برای تقویت این بخش به قدر کافی نیستند. در ذیل ۲۵ نکته مهم در فروشندگی و فروش حرفه ای  را بررسی میکنیم:

۱٫ به مشتريان بالقوه هميشه با اين ديد نزديك شويد كه به آنها خواهيد فروخت.

۲٫ هميشه به توصيه ديگران درباره سر و وضع و نحوه حضورتان گوش كنيد.

۳٫ اگر مي خواهيد ديگران به حرفتان اعتقاد پيدا كنند اعتماد به نفس داشته باشيد.

۴٫ سخنان خود را ضبط و اشكالات آن را برطرف كنيد.

۵٫ مطالب و مهارتهايي را كه فرا مي گيرد مرتبا مرور و تمرين كنيد.

۶٫ نياز واقعي مشتري را سريعا شناسايي كنيد و آن را برآورده سازيد.

۷٫ به مشتري به چشم يك دوست نگاه كنيد نه به چشم دشمن

۸٫ ممكن است چيزهايي كه براي مشتري اولويت دارد با آنچه شما انتظار داشتيد تفاوت داشته باشد.

۹٫ هرگاه به مشتري قولي داديد به آن عمل كنيد.

۱۰٫ با هدفمند كردن و برنامه ريزي كردن در وقت و نيروي خود صرفه جويي كنيد.

۱۱٫ به مشتريان جديد و فعلي به يك ميزان توجه كنيد.

۱۲٫ پي گيري را در دستور كار خود قرار دهيد.

۱۳٫ عادت داشته باشيد كه پس از هر فروش به مشتري خود زنگ زده و ببينيد كه آيا رضايت او جلب شده است.

۱۴٫ لحظه اي تامل كنيد و از ديد مشتري نگاه كنيد كه شركت شما چگونه تماس هاي تلفني را پاسخ مي دهد.

۱۵٫ براي ترغيب مشتري به خريد مزاياي رايگان و ديگر مزاياي محصولاتتان را به وي گوشزد كنيد.

۱۶٫ به مشتريان اطلاعاتي را بدهيد كه واقعا نياز دارند.

۱۷٫ قبل از آنكه به مشتري قولي بدهيد مطمئن شويد كه شركت قادر به انجام قول هاي شما مي باشد.

۱۸٫ تا آنجا كه ممكن است كوتاه صحبت كنيد. فقط به موضوع اصلي بپردازيد و پاياني مثبت داشته باشيد.

۱۹٫ تجزيه و تحليل كنيد كه اگر به جاي طرف مقابل بوديد چه كار مي كرديد.

۲۰٫ از رفتار مخالفت آميز و ستيزه جويانه اجتناب كنيد و با مشتري همفكري كنيد.

۲۱٫ هرگز از رقباي خود انتقاد نكنيد بلكه سعي كنيد عملكردي بهتر از آنها داشته باشيد.

۲۲٫ سعي كنيد هميشه جو مذاكرات را دوستانه نگه داريد.

۲۳٫مشكلاتي را كه نمي توانيد حل كنيد سريعا با مدير خود در ميان بگذاريد.

۲۴٫ فارغ از نتيجه اي كه به دست مي آوريد از مشتري به گرمي تشكر كنيد

۲۵٫ انتقادهاي جدي مشتري را مد نظر قرار داده و از شكست درس بگيريد.

امیدوارم موارد مطرح شما را بصورت عملی بکار ببندید و ما را از موفقیت ها خود آگاه سازید.

همراه شما هستیم، همراه بزرگان فروش باشید.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


رفتن به نوارابزار