مصاحبه اختصاصی با عالیجناب باب یوریچاک

مصاحبه اختصاصی امیرحسین جاوید (مدیرعامل  مجموعه بزرگان فروش ) ‌با جناب آقای باب یوریچاک نفر چهارم  لیست ۳۰ نفره بزرگان فروش جهان پس از زیگ زیگلر و برایان تریسی نویسنده ۵ جلد کتاب مطرح در حوزه فروش از جمله “سودت را افزایش بده” و “زندگی منضبط” مشاور فروش کمپانیهای بیمه “American Assurance International” “London Life”و بانکهای”International Bank of Asia” و “Emirates Bank Group”

 

یک ارتباط بر اساس اعتماد می باشد هرچه بیشتر اعتماد جذب کنید بیشتر ارتباط برقرار می کنید و هرچه بیشتر ارتباط داشته باشید شبکه فروش خود را گسترده تر می کنید و هرچه شبکه گسترده تر باشد کار شما بیشتر توسعه پیدا می کند

مصاحبه اختصاصی با عالیجناب باب یوریچاک

مصاحبه اختصاصی با عالیجناب باب یوریچاک

 

اگر شما خود را باور نداشته باشید سیستم تان را باور ندارید و اینگونه نمی توانید جلب رضایت خریدار را بکنید.

 

مصاحبه اختصاصی با عالیجناب باب یوریچاک

مصاحبه اختصاصی با عالیجناب باب یوریچاک

 

امیرحسین :‌از شما آقای باب یوریچاک از اینکه برای مصاحبه اختصاصی قبول دعوت فرمودید تا از شما در خصوص فروش و فروشندگی حرفه ای سوالاتی بپرسیم بسیار سپاسگزارم. با توجه به آشنایی شما با ایران لطفا کمی درباره خودتان و حرفه فروشندگی برای اعضای سایت بزرگان فروش بفرمایید.

باب :‌ بعنوان یک سخنگوی بین المللی مربی و تالیف کننده و کسی که تاکنون توانسته به ۴۷ کشور نیا سفر کنم باید عرض کنم که در طی این سال ها در زندگیم به عنوان یک فروشنده و مسئول فروش کار کرد ه ام. تا کنون فروش یکی از مهمترین  مهارت در دنیا نسبت به حرفه های دیگر بوده است. اول از همه اینکه یکی از قدیمی ترین حرفه ها در تاریخ بوده است. و اما در حال حاضر نسبت به حرفه های دیگر از برترین شهرت و اعتبار برخوردار است. اما شغل من تغییر مشاهده درک یک فروشنده از یک دید به شاخصه های بزرگتر می باشد. به عقیده من فروش یکی از مهمترین حرفه های دنیاست و چرا من این باور را دارم چونکه بدون فروش هیچ معامله ای صورت نمی پذیرد و بدون بدون معامله هیچ بازدهی وجود نخواهد داشت و بدون سود و بازدهی هیچ درآمد شغلی وجود ندارد. دنیا با فروش جریان دارد. در دنیای امروز فروش تغییر یافته بدلیل اینکه امروزه ما اینترنت در اختیار داریم و ما به افراد فروشنده نیازی نداریم که وقت خود را بیهوده هدر دهیم. می توانیم هر چیزی را از طریق اینترنت خریداری کنیم. اولین دسته از فروشندگان که درباره آنها بحث می کنیم آن دسته از فروشندگانی هستند که وقت را تلف می کنند چرا که این فروشندگان از روش ها قدیمی فروش استفاده می کنند و اینگونه راه تجاتی وجود نخواهد داشت. اگر اینگونه افراد همان روش قدیمی را دنبال می کنند. با اقتصاد جدید دیگر نیازی به فروش به خریداران نیست بلکه بایستی یک نوع ارتباط و اعتماد بین خریداران و فروشنده و در درجه دوم جذب خریدارا از طریق متعهد و ملزم کردن آن ها به روش مکالمه ای باشد. به عبارت دیگر ما بایستی برای خریدار ارزش و اعتبار بیاوریم اگر نتوانیم این ارزش را بیاوریم قادر نیستیم تجارت کنیم اما در روش سنتی فروش، فروشنده بایستی تمام اطلاعات درباره خودش، شرکت و محصول را برای خریدار عرضه می کند و این راه فروش نیست. در حالیکه امروز همه چیز به اقتصاد خریدار برمیگردد. چیزی مربوط به  شرکت شما نیست. مربوط به احتیاج خریدار و اینکه چه از فروش می خواهد مربوط می شود. بنابراین بایستی راه تجارت و فروش رو عوض کنیم چیزی که من به آن تمرکز روی مشتری می گویم. اما چیزی که من انجام می دهم تمرکز روی سیستم سرعت فزاینده خریدار است. چهار سیستم بسیار آسان وجود دارد که چهار یا پنج شاخه زمینه را بدنبال دارد. و آسان تر سیستم به روش  D,C,B,A  برنامه ریزی شده است.

A نگرش اصلی روی موفق ترین افراد می باشد و یک نگرش به سمت خودتان- سیستم تان و یا یک نقطه نظر به خریداران شماست. که اگر شما خود را باور نداشته باشید سیستم تان را باور ندارید و اینگونه نمی توانید جلب رضایت خریدار را بکنید. بعد از این می توانیم رو بحث رفتار با خودتان با سیستم تان و اهداف تان و بعد نوع برخورد و با خریدارن تان می رسیم. ور در آخر می توانیم به مسئله بازگشت به موقع روی سرمایه تان نگاه کنیم و نظر داشته باشیم. مردم فکر می کنند که پول یکی از با ارزشترین چیز ها در زندگی است. در حالیکه پول می آید و می رود و مهمترین چیزی و با ارزش ترین سرمایه در زندگیمان زمان است. چرا که زمان می گذرد و شما قادر به بازگشت آن نیستید. بنابراین وقتی در فروش اقدامی می کنیم باید به مسئله بازگشت به موق سرمایه مان فکر کنیم و کاری که می اتوانیم انجام دهیم آموزش به فروشندگان در جهت اینکه چگونه زمان را به حداکثر در چرخه فروش برسانند و خریداران مناسب را در این زمان جذب کنند و چگونه ارزش گزاری می کنند. اینگونه نه زمان خود و نه زمان خریدار را هدر می دهند.  اما چیزی که درباره هدف فروشندگان این است که مربوط به بخش اول  و قدم اول در فروش می باشد. در قسمت اول ما به فروشنده آموزش می دهیم که چگونه در درجه اول تمرکز روی خریدار داشته باشد، که چگونه او را درگیر برای خرید و ملزم به خرید کنید. سپس سیستم را معرفی می کنیم و یک ارتباط بر اساس اعتماد می باشد هرچه بیشتر اعتماد جذب کنید بیشتر ارتباط برقرار می کنید و هرچه بیشتر ارتباط داشته باشید شبکه فروش خود را گسترده تر می کنید و هرچه شبکه گسترده تر باشد کار شما بیشتر توسعه پیدا می کند. وقتی یک موقعیت خرید پیش می اید به این که در یک معادله صورت می گیرد نباید فکر کرد باید به این فکر کنید که یک دوستی برقرار می شود و می خواهیم یک ارتباط بسازیم. این ارتباط ممکن است منجر به خرید یا عدم خرید شود. اما اگر موفق نبود حداقل شما توانسته اید یک ارتباط دوستانه در مورد خودتام و خدمتتان و محصوتان داشته باشید. خوب این بخش اول بود. تشکر ویژه از جناب آقای دکتر تاروردیان مدیرعامل شرکت همایش فرازان که شرایط برای این مصاحبه اختصاصی ارشمند را فراهم نمودند.

بخش دوم مصاحبه اختصاصی با عالیجناب باب یوریچاک  را اینجا بخوانید.

سپاس که همراه بزرگان فروش  هستید

 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

2 پاسخ

  1. مرداد ۳۱, ۱۳۹۵

    […] قسمت اول   مصاحبه اختصاصی امیرحسین جاوید ( مدیر مجموعه بزرگان […]

  2. مرداد ۳۱, ۱۳۹۵

    […] قسمت اول  مصاحبه اختصاصی امیرحسین جاوید ( مدیر مجموعه بزرگان […]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


رفتن به نوارابزار