فروشنده متمایز واقعی باشید

چطور فروشنده متمایز‌ی باشیم؟

فروشندگان متمایز هميشه درباره ي اينكه چگونه مي توانند به مشتريانشان در بهبود و پيشرفت كار تجاري شان كمك كنند فكر مي كنند. فروشندگان برتر فقط به نيازهاي مشتريان پاسخ نمي دهند بلكه به پرسش هاي مشتري پاسخ مي دهند و طرح هايي را تهيه مي كنند كه مشتريان از آنها تقاضا كرده اند.

وقتي با برخي اشخاص در مورد روند كار صحبت مي كنيد، چندان اميدوار كننده نيست چراكه :

  • افراد چرب زباني نيستند
  • از صحبت كردن و تعريف كردن درباره محصولشان خوششان نمي آيد
  • از لاف زدن درباره ي توانايي هايشان متنفرند
  • خوب به آن بال و پر نمي دهند
  • به شدت فاقد مهارت هاي تمام كردن معامله اند

مدل جديد براي موفقيت در فروش

فروشنده ي امروزي فروشنده ي سنتي
متمايز سازي سفارش گرفتن اولويت
ايجاد تقاضا فرصت انجام معامله تمركز
ايجاد ارزش صحبت درباره ي ارزش مسئوليت
علم و تخصص فروشنده محصول، خدمات يا راه حل متمايز كننده

 

آنچه تصميم گيرندگان از شما مي خواهند چيزهايي كه داراي اهميت بخصوص هنگام تلاش شما براي ورود و جاي پا بازكردن در شركت هاي بزرگ است، بررسي مي كنيم:

  • مغز خود را متمركز بر كار و كسب آنان كنيد

سعي كنيد اين سئوالات را از خود بپرسيد:

كداميك از مسائل آنها شبيه مشكلات ساير مشتريان است؟ چه ابتكارهاي راهبردي در راه است؟ مشكلات بالقوه آنها كدام است؟

  • در تفاوتي كه ايجاد مي كنيد صريح باشيد

سعي كنيد براي انها محاسباتي را انجام دهيد.به انها درصد، چهارچوب هاي زماني و آمار ارائه كنيد و ارزش هايتان را فرياد بزنيد.

  • هر تماس را شخصي كنيد

 

  • يك محرك باشيد

 

اغلب تصميم گيرندگان از اينكه در پي تغيير شرايط باشند خرسند نيستند و مي خواهند نشان دهند كه همه چيز آرام و خوب است وهيچ مشكلي نيست. شما بايد با خونسردي به معرفي محصولات خود بپردازيد و مشكلات تجاري و اقتصادي آنها را به نمايش درآوريد و راه حل هاي مناسب با آن را نيز ارائه نماييد.

 

  • به آنان نشان دهيد ديگران چگونه عمل مي كنند

 

افراد تصميم گير در پي اين هستند كه شركت هاي مشابه چگونه از پس چنين چالش هايي بر مي آيند.

 

  • با آنها در مقام همتاهاشان گفتگو كنيد

از گفتگو با مشتري هراس نداشته باشيد. ترس به اعتبار شما لطمه مي زند.فقط بر مسائل كاري و تفاوتي كه مي توانيد ايجاد كنيد متمركز باشيد.

  • الگوي فروش جديد را بپذيريد

وقتي فروشندگان الگوي جديد فروش را مي يابند هيجان زده مي شوند. آنها احساس اميدواري مي كنند و بايد بدانند كه تغييرات اساسي مي تواند تجارت آنها را متحول كند.

  • مايه نابودي فروش شما

شما بايد سعي كنيد تا تعريف و تمجيد از كالاها و خدماتتان را كنار بگذاريد كه كاري بس دشوار است.براي مشتريان تنها كار و چالش هايشان مهم است.شما بايد تمام تفسيرهايي را كه درباره ي عالي بودن خدماتي كه عرضه مي كنيد، حذف كنيد.

  • تجربه ي شما

وقتي مشتري با شما صحبت مي كند بايد اين اطمينان را داشته باشد كه وقت شان به خوبي سپري شده است. در حال حاضر طرح ها و بينش هايي دارند كه تا قبل از اين جلسه نداشته اند و تمام هزينه جلسه با شما را با كمال ميل مي پردازند. فروش امروزي بايد حاصل اين فرمول باشد:

تخصص شما+ عرضه تان= بهبود كار تجاري

 

 

نكات كليدي فروش متمایز

  • در مدل فروش متمایز ، فروشندگان بر ايجاد تفاوت، بهبود نتايج مشتري و حل مشكلات تمركز مي كنند.
  • به منظور ايجاد رابطه، بايد هر مشتري كه در كنش هستيد، ارزش ايجاد كنيد.
  • تصميم گيرندگان شركتي از شما مي خواهند براي آنان طرح بياوريد، آنان را مجبور به تفكر كنيد و چشم اندازهاي­شان را درباره ي آنچه شركت آنان را به موفقيت مي رساند، وسعت بخشيد.
  • توسعه مستمر پايگاه علمي تان، براي موفقيت درازمدت شما حياتي است.مشاور بهبود و اصلاح تجارت شويد.
  • تجربه ي كار با خود را در كل متفاوت از كار با ساير فروشندگان كنيد.متوجه باشيد كه شما متمايز كننده ي كليدي هستيد.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


رفتن به نوارابزار