۴ راه هوشمندانه برای هدف قرار دادن و ارتباط برقرار کردن با مشتریان

به عنوان کارشناسان فروش می­دانیم که برقراری ارتباط با مشتریان یکی از مهم ترین قسمت های پروسه فروش است. اگر موفق نشوید که به درستی مشتریانتان را انتخاب و با آنها ارتباط برقرار کنید در ادامه پروسه فروش در موقعیت پرداخت ها و تکرار همکاری با آنها دچار مشکل خواهید شد.

در این جا به ۴ راه موثر و هوشمندانه برای برقراری ارتباط با مشتریان جدید و کنونی اشاره میکنیم:

  • ارزیابی مشتریان کنونی

مشتریان کنونی شما بهترین منبع اطلاعاتی هستند که شما در اختیار دارید. از اطلاعاتی که درباره مشتریانتان دارید استفاده کنید و آن ها را ارزیابی کنید تا بتوانید تا حد ممکن از تمایلاتشان، نیازهایشان و مسائل دیگری که به شما در پروسه فروش کمک می­کنند آگاه شوید.

صحبت با مشتریان کنونی به شما کمک می­کند تا انتخاب های موثرتری از مشتریان جدید داشته باشید و فرصت های جدید برای فروش به مشتریان کنونی را شناسایی کنید.

 

  • از رسانه های اجتماعی برای پیدا کردن مشتریان جدید استفاده کنید.

حضور در رسانه های اجتماعی یک اجبار است و برای پیشرفت شرکت، محصولات و خدمات شما بسیار ضروری. شرکت های بزرگ و هوشمند از رسانه های اجتماعی برای ارائه خدمات مشتری قوی تر، مخاطب قرار دادن مشتریان با ارائه تبلیغات، پاسخ به سوالات مشتری، تشریک محتوا و آگاهی از تمایلات مشتری استفاده می­کنند.

 

  • به مشتریان یک دلیل منطقی دهید تا به شما مراجعه کنند.

بازاریابی گرم (انتخاب و تماس خریداران با شما) به روشی موثر برای انتخاب مشتریان تبدیل شده است. از طریق وب سایت، رسانه های اجتماعی و وبلاگتان می­توانید محتوا و پیشنهاداتی خلق کنید که توجه افراد را به برند شما جلب می­کند. وقتی مشتریانتان به سمت شما می­آیند با خود موجی از ارتباطات موثر جدید را به همراه می­آورند که شما می­توانید حداکثر استفاده را از این ارتباطات ببرید.

 

  • تاثیرگذران

این که بدانید چه کسانی تاثیرگذاران کلیدی صنعت شما هستند و آن ها را تبدیل به اهرمی برای کار خود کنید، راهی هوشمندانه برای برقراری ارتباط با مشتریانتان است. با این کار راهی غیرمستقیم و بی نظیر در اختیار شما قرار می­گیرد تا بتوانید درباره برند خودتان و مشتریانتان اطلاعات دقیق تری به دست آورید. همچنین اعتبار برند شما بالا رفته و نظر مشتریان جدیدتان را جلب می­کند که ممکن است از طریق راه های دیگر امکان برقراری ارتباط با آن ها را نداشته باشید.

 

سپاس از حسن توجه شما به این مقاله 

بزرگان فروش – محل یادگیری فروش حرفه ای 

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


رفتن به نوارابزار