استراتژی های جدید فروش

فروش در دوران ناپايدار، نيازمند استراتژی هاي تازه است

ما در دوران چالش انگيزي به فروش روي آورده ايم. دوراني كه نماي اقتصاديِ يك روزِ آن سرشار از خوشبيني است اما ممكن است روز بعدش پر از بحران و بدبيني باشد. وقتي ندانيد كه آينده چه پيش روي شما خواهد گذارد، اين آينده برايتان هراس آور خواهد بود. مشتريان بالقوه و بالفعل شما نيز همين حس را در خود دارند. امروزه مشتريان در خرج كردن پول شان بسيار محافظه كارند و هميشه تصميم گيري هايشان همراه با تاخير است. وقتي مشتريان، تغييري ايجاد مي كنند، تحمل ريسك شان بسيار پايين مي آيد و تقاضايشان براي كاهش قيمت، روز به روز بيشتر مي شود.

موفقيت شما در اين وضعيت، بستگي به توانايي فعاليت تان در اين اقتصاد ناپايدار دارد. با اين حال، بسياري از رويكردهاي سنتي­اي كه تا كنون در زمينه كار در دوران سختِ بازار آموخته ايد ممكن است در واقع، اوضاع تان را بدتر هم بكنند. به عنوان مثال:

  • فعاليت تان را زياد مي كنيد، اما هيچ تاثير ملموس و سنجش­پذيري در درآمدتان مشاهده نمي كنيد
  • براي به انجام رساندنِ فرايند فروش، سرعت تان را زياد مي كنيد، اما مشتري، ترمز مي كند و مانع پيشبرد فرايند فروش مي شود
  • تمام حوزه هاي محصولات و خدمات تان را براي مشتري تبيين مي كند و اطلاعات خود را با او به اشتراك مي گذاريد، اما او هيچ علاقه اي به هيچ يك از اين كالاها و خدمات از خود نشان نمي دهد.

در چنين مواردي است كه وضعيت موجود، ديوانه تان مي كند. و بعد، ترس ها، بي ثباتي ها، و شك و ترديدهاي كه در شما ريشه دوانده، اوضاع را برايتان بدتر آن چه كه هست مي كند (اين صداي تجربه است كه با شما سخن مي گويد!)

اما نكته در همين جاست! فروش در دوران ناپايدار، نيازمند استراتژی هاي تازه است. بايد از حاشيه امن خود بيرون خزيد و دست به كارهايي متفاوت بزنيد. شغل تان واقعا در خطر است.

بگذاريد در مورد چيزي، بي پرده سخن بگويم. ممكن است اين كتاب را بخوانيد و بگويي «خب اين را كه خودم مي دانستم»! اگر واقعا اين چيزها را مي دانسته ايد، آيا در راستاي اين دانسته ها گامي هم برداشته ايد؟ حقيقت اين است كه بين دانستن و عمل كردن، فرسنگ ها فاصله است. و آموختن چيزهاي جديد، مستلزم تلاش ها، شكست ها، و احساس بي كفايتي هايي است كه قبل از رسيدن به موفقيت، بايد آنها را پشت سر گذاشته باشيد.

امروزه انطباق يافتن با شرايط چالش انگيزِ بازار، اصلا كار راحتي نيست.

از این پس قصد داریم مطالب سایت بزرگان فروش را بصورت سریالی تقدیمتان کنیم پس مطالب را بصورت مستمر دنبال نمایید.

نوشته جیل کنراث

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

5 پاسخ

  1. ممنون اطلاعات خوبی بود. لطفا اگر اطلاعات کامل تری دارید در سایت قرار دهید

  1. شهریور ۱۶, ۱۳۹۵

    […] بالقوه، آنها را از خود برنجانيد. بعد از مطالعه در حوزه  استراتژی جدید فروش و  عمق تخصص تان را بيشتر كنيد نوبت به چالش کشیدن تفکر […]

  2. شهریور ۱۷, ۱۳۹۵

    […] در استراتژی های جدید فروش دانستید چطور عمق تخصص تان را بیشتر کنید و چطور ذهن […]

  3. شهریور ۱۷, ۱۳۹۵

    […] در استراتژی های جدید فروش دانستید چطور عمق تخصص تان را بیشتر کنید و چطور ذهن […]

  4. شهریور ۲۴, ۱۳۹۵

    […] می توان به آن دست یافت؟  این مقاله که در راستای مقالات استراتژی جدید فروش می باشد با شما دو روش ساده جهت افزایش بهره وری فروش با […]

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


رفتن به نوارابزار