ارزش پیشنهادتان را تقویت کنید

ارزش پیشنهادتان را تقویت کنید

اگر ارزش پيشنهادتان به حد كافي قوي نيست نااميد نشويد. چالش شما پيشنهادي ارزشمند و وسوسه انگيز است بطوريكه تصميم گيرندگان شركتي به آن گوش دهند و بگويند: من بايد بيشتر بدانم.

قدرت ارزش پيشنهادتان را بيابيد.

درباره نتايج بايد صحبت كنيد و نه محصولات و روند كار. اين نتايج را بايد به مسائل كاري حياتي ارتباط دهيد. از واژه هاي تجاري استفاده كنيد. آمارها و معيارها را به آن بيافزاييد و به موفقيت مشتريان واقعي اشاره نماييد.

اطلاعات داخلي را به دست آوريد.

مشتريان كنوني شما منابع واقعي اطلاعات راجع به ارزش كار محصولات و يا خدمات شما هستند.صحبت كردن با آنها بايد اولويت شما باشد. حتي براي قرار ملاقات با آنها هم مي توانيد از خودشان كمك بگيريد. از آنها براحتي سئوال كنيد و اطلاعات بگيريد.يادداشت برداريد و كنجكاو باشيد.

پرسش هاي مصاحبه با مشتري

  • چرا شما تصميم گرفتيد محصول يا خدمتتان را تغيير دهيد؟
  • محصول ما چه مشكلي از شما را بايد حل كند؟
  • سه مزيت مهم محصول ما را چه مي دانيد؟
  • چه قسمت هايي از شركت شما از نتايج محصولات ما بهره مند شده است؟

از عقل جمعي تان بهره برداري كنيد.

براي مشخص كردن ارزش پيشنهادتان با هم فكري و يافتن فكر بكر با همكارتان مشورت كنيد. عقل گروهي و تجربه ي همتاهاي شما نگرشي وسيع تر بر ارزش عرضه تان از ديد يك مشتري فراهم مي كند.

اگر معيارهاي كمي نداشته باشيدچطور؟

بسياري از مشاوران  و تامين كنندگان خدمات حرفه اي تعيين كمي و قابل سنجش را كه مشتريان با استفاده از عرضه ها كسب مي كنند، مشكل مي دانند. به همين دليل آنها فكر مي كنند نمي توانند با پيشنهادي قوي و ارزشمند پا به جلو بگذارند. شما مي توانيد از هر يك از اين موارد استفاده نماييد:

نياز حياتي به كم كردن زمان رسيدن به درآمد

فاصله زماني بين عرضه كالاي جديد و دستيابي به نتايج فروش پيش بيني شده

فرصت هاي از دست رفته

هزينه هاي بالاي زمان بيكاري نمايندگي هاي فروش

با زبان تجارت صحبت كنيد

بايد از صحبت كردن مثل تجار و صاحبان شركت ها آغاز كنيد. فكر خود را بر محور مشخص كردن آنچه تصميم گيرنده ي شركتي ممكن است به آن  علاقه مند باشد قرار دهيد. آنها به جوايز و لوح هاي افتخار شما و اينكه چقدر در اين كار سابقه داريد اهميتي نمي دهند.

از آمار صنعت استفاده كنيد

گاهي اوقات اندازه گيري ارزش آنچه انجام مي دهيد سخت است. آمار صنايع مختلف منبع بسيار خوبي براي شناخت نياز بازار است.

ارزش پيشنهادتان را آزمايش كنيد

قبل از اينكه شروع به تماس با مديران شركتي كنيد پيشنهادتان را بررسي كنيد. شما بهترين قاضي هستيد. اگر آنقدر به مشتريان خود نزديك هستيد كه پيشنهاد خود را به آنها داده و نظر آنها را جويا شويد مي توانيد اين كار را انجام بدهيد در غير اينصورت بايد با مشتري بدلي مصاحبه كنيد. از آنها بخواهيد خود را جاي آنها بگذارند و در مورد ارزش ها ارائه نظر كنند.

نكات كليدي

مصاحبه هاي عميقي را با مشتريان موجود براي كشف ارزش واقعي عرضه تان ترتيب دهيد و آنها بهترين منبع اطلاعات شما هستند.

از عقل جمعي همكاران تان براي كمك در تعريف ارزش پيشنهادتان كه در نتيجه ي عرضه تان است، استفاده كنيد.

براي تعيين ارزش كمي كارتان معيارها و سنجش هاي قبلي مشتريان تان را با نتايجي مقايسه كنيد كه پس از استفاده از محصول يا خدمات شما به دست مي آوريد. مشتريان جديد را در روند ايجاد معيارهاي مفيد و معنادار متعهد كنيد.

در نبود مقياس مشتري، با زبان و واژه هاي تجاري با مشتري صحبت كنيد و از آمار صنعت براي نفوذ استفاده كنيد.

كارايي ارزش پيشنهادتان براي مشتريان موجود را با مشتريان بدلي آزمايش كنيد و در صورت نياز آن را اصلاح كنيد.

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


رفتن به نوارابزار